Die Volcom Garden Experience Tour feierte ihr Comeback am vergangenen Wochenende mit einem Banger auf Frida’s Pier in Stuttgart.

Live Musik, Kunstaustellung, Kreativmarkt, Skateboarding, aber vor allem gute Vibes sorgten für einen perfekten Sommertag am Neckar.

 

Die fünfköpfige Squad um Marcoca eröffnete die Mainstage am Pier mit ihren laid-back jazzy surf Riffs und brachten somit die perfekte Stimmung um in den frühen Abend zu Starten. Zeitgleich konnten die Gäste bereits die Kunstwerke der “Volcom Featured Artists” Chrissie Abbott, French und Bob Mollema begutachten oder auf dem Kreativmarkt um zahlreiche Prints, Skateboards und Schallplatten handeln, die von den lokalen Künstlern ausgestellt wurden.

Shop the look

Als sich die Sonne langsam über Stuttgart absetzte, war es an der Zeit Dead Elvis & His One Man Grave auf die Meute loszulassen. So flogen hier bereits die ersten Bierduschen durch das Getümmel aus tanzfreudigen Dead Elvis Fans.

Der durchnittliche Kaltgetränke Konsum nahm logischerweise fortan stetig zu und hörte auch bei der “Cash For Tricks” Skatesession nicht auf zu steigen.

Die Session war – so wie es der Fachjargon zu Sagen pflegt – so “fired up” dass nichtmal die anschliessenden Backflips von der Rehling für die nötige Abkühlung sorgten.

 

Wer nun glaubte, dass sich die Stimmung wieder legt, der hat vermutlich noch nie die Jungs von MOOON aus den Niederlanden live gesehen.
Sie hielten regelrecht die Flagge mit ihren ikonischen Surf und Booze Hymnen hoch, bevor SUCK das letzte bisschen Ekstase aus der Menge mit ihren scharfen Riffs und treibenden Rhythmen heraus kitzelte.

Die feuchfröhliche Feierei ging Unter Deck des Wilhem Knipscheer Boots’ weiter, wo Iguana Death Cult mit ihrer Show auch die letzten Seelen an Bord zur Seekrankheit brachten – wohlgemerkt bedingt durch den Moshpit.

Maxcarpone wusste anschliessend die Energie am Leben zu halten mit seiner perfekt selektierten Plattenkiste, bevor Theo Spazzatura und Vihgdohr Bocelli schlussendlich mit ihrem DJ Set den Deckel drauf machten.

Falls ihr das Spektakel in Stuttgart verpasst habt, dann habt ihr die Möglichkeit am 10 September bei der Volcom Garden Experience im Pier 15 Skatepark in Breda mitzuerleben.

 

Tausend Dank an alle Aussteller:

Daniel Trautwein, Jesqiat, Own skateboards, Plattenbau, Sophie Goergen, Andreas Lordache, Matthias Welker, Stephan Pöhlmann, French & Chrissie Abbott

 

Und ein Big Up an die gesamte Crew und den Kapitän von Frida’s Pier, alle Bands, Aussteller, die helfenden Hände, das Schräglage Catering Team, Swabian Madness, Valerie Schmack, Wax Cats Records, Dominik Schneider, die Teamrider, den Volcom Store Stuttgart, die Jiggy Brothers, SOLO Skatemag, Reflect magazine, Lodown magazine, Gonzai magazine und natürlich an jeden der vorbei kam und das Event zu einem unvergesslichen Tag machte!

VOLCOM GARDEN EXPERIENCE 2022 STUTTGART, GERMANY

ÜBER DIE BANDS

IGUANA DEATH CULT 

Rotterdam-based fivesome Iguana Death Cult initially made their mark with giddy, hard-hitting garage punk and a miasma of acid-drenched psychedelics, only to blossom into an all-embracing unit that implements frameworks of post-punk, krautrock, new wave, soul and disco! 

Shop the look
Shop the look

SUCK

There must be something in the water in Kassel these days - the latest hairball this shabby little town spat out is a bunch of wasted no-goods called SUCK. Their straight forward magic potion containing pacy '77 Punk, early Sabbath-heaviness and the slime of sacred frogs from the Amazon jungle will make you go absolutly loco! 

 

MOOON

Way back, in the early 2013's, a new and loud sound was born in a little 
backyard barn in a far away town called Aarle-Rixtel. 
They were producing what they would call 'Good Music'. 
The brothers Tom and Gijs de Jong, and their cousin Timo van Lierop were feeling so groovy with their instruments, that they decided to form a new musical collective, called MOOON. 

  

 

Shop the look
Shop the look

 

MARCOCA

LSD is overrated. To embark on a colourful journey just play ‘Magic Drips’. This song reveals all the wizardry of the German band Marcoca who takes you on a magic ride thanks to their smooth bassline and an enveloping synthesizer. Between psychedelic rock and funk, the ending of the song will melt your ego and turn your inner being into pure bliss. 

 

 

DEAD ELVIS & HIS ONE MAN GRAVE 

Elvis... Dead? Yep, just believe me, he is!... Long gone dead and done but not just quite done!! The Memphis stiff is rockin’ like never before, back from the grave, alone and rawer and more primitive then ever! Takin‘care of business as a ONE MAN BAND! Dead Elvis without the Memphis Mob, Pills or Viva Las Vegas. Just one monster playing drums guitar and howlin’ like he’s got nothing to lose! This is primitive Rock & Roll as it is meant to be! Sounds that will wake you up from your hit parade nightmare! 

 

Shop the look

ÜBER DIE KUNSTAUSSTELLUNG

Shop the look

CHRISSIE ABBOTT

Chrissie Abbot is a designer, art director & artist from London. She creates bespoke content, imagery, and animation for brands utilising mixed-media for online & print. Always trying to put a happy spin on things, to be a ‘colourful interlude to all the negative imagery that we are constantly bombarded with’. With music being one of her biggest inspirations, it’s no surprise that her favourite format is still a 12” record sleeve. She exhibits artwork internationally and creates zines.  

 

FRENCH

Richard “French” Sayer is an artist, illustrator & art director. Creating artwork, illustration, graphics, design & art direction for the music industry, advertising, print, fashion, publishing and the skateboard industry. 

His artwork is often an illustrated nostalgic view of VHS horror movies, board games, fantasy book covers and heavy metal. His work is infused with a sense of humour, ultra detail and a bold sense of colour. 

 

Shop the look
Shop the look

BOB MOLLEMA 

Bob Mollema, Bennekom 1990, works as an illustrator, artist and musician. He mainly works on large projects where humanity, absurdity, desire and dishonesty are central. These elements form a cocktail that results in critical, sometimes humorous, illustrations that make people think. A recurring theme is archaic Europe and the way people spiritually dealt with nature, incorporating the often naive and pure style of the archaic peoples into his art. He mainly works with graphite and eraser because the roughness, coincidence, margin of error & the analogue aspect are in keeping with his search for purity and authenticity. It is an act of rebellion against the uniformity that is slowly but surely devouring the world.